Tänään oli Roopen vuoro lähteä yksin minun kanssa metsälenkille. Naapurin poika oli käynyt eilen ajamassa kelkalla, meille metsään uran, niin ei tarvinnu rämpiä umpihangessa.

 

Tuonnekko minun pitäisi lähteä, ja vielä yksin.

Lupa tuli, tää on muuten kivaa.......

Mitähän tuolla on, uskaltaako mennä yksin katsomaan,

no jos tähän asti,mutta en pidemmälle.

Jos vain jatkais tätä tietä myöten on varmaan turvallisenpaa.

Joo kannatti se, tää on se paikka missä me käydään uimassa , mulla on kiire uimaan ...

Huomaatteko kuinka hieno loikka mulla tänne lampeen.

missä vesi kuka sen varasti, eihän täällä ole kuin lunta

Lyötyisköhän jos oikein kovasti etsin.......

Oisko se täällä saavin alla?

Ei ollu tarvii etsiä muualta..

jos menis kovaa niin saisko sen kiinni.......

vai pitäiskö hetki miettiä mistä sen löytäis.

Nyt toi Eukko rupes puhumaan kotiin lähdöstä, jos mä piiloutuisin tänne hankeen niin ei tarvis lähteä vielä, kun en sitä vettä löytänyt vaikka kuinka etsin, pitäis vielä tarkistaa pari paikkaa.

Piti meidän kuitenkin lähteä kotiin. Täytyy kavereille kertoa kotona

että meidän uimavedet on varastettu, ne ei varmaan usko minua.